2018. január 7., vasárnap

Kelt tésztába göngyölt virsli



Hozzávalók:

35 dkg liszt
2 dkg élesztő
10 dkg olvasztott margarin v vaj
2 dl tej
4 kávéskanál só
1 ek cukor

Tejet felfuttatjuk kis cukorral.
Többi hozzávalót összekeverjük.
Hozzáöntjük az élesztős tejet.
Bedagasztjuk.
Eléggé lágy tészta, igazából fakanállal kikevertük mint a nokedlit, felveregetjük, levegősitjük.

Duplájára kelesztjük. (kb 40 perc)

Kinyújtjuk kb fél cm vastagra, ha szükséges teszünk még hozzá kis lisztet.
kb 2 cm széles csikokat vágunk
Feltekerjük a virslire, lekenjük felvert tojással.
Megszórjuk izlés szerint bors, sajt, szezámmaggal vagy egyszerűen üresen hagyjuk.

Kicsit hagyjuk kelni (5-10 perc)
180 c fokos sütőben kb 20-25 percet sütjük (amig kis barna szint kapnak)

megjegyzés: a tészta egy részére nem jutott virslink az egyik alkalommal. Kitaláltam, hogy a kinyújtott tésztát vékonyan lekentem tejföllel, megszórtam kakaópor+cukor keverékkel. Feltekertem, kigyóba összetekertem..A  virslisekkel egy ideig sült, tetejét ugyanúgy tojással lekentem. Isteni lett...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése