2013. január 16., szerda

egészséges nasi

Van egy nagyon finom, cukormenetes, csupa vitamin csemegénk!
Kell hozzá gyümölcs és gyümölcs és gyümölcs.
Egy gáztepsinyi adaghoz kb. 60 dkg gyümölcs kell vegyesen.
Nálam mindig alma és banán az alapja (ilyenkor télne mi más) és ehhez jön még valami plussz iz. Lehet fagyasztott meggy, szilva, öszibarack, de volt már olyan is hogy narancsot meg kivit tettem bele.
Megpucoljuk az almát, banánt, meg a többit is ha szükséges és beledaraboljuk egy turmixgépbe.
Teljesen leturmixoljuk, folyóssá válik, nem lesznek benne gyümölcs darabok.
Tepsibe sütőpapirt teszek, beleöntöm a gyömölcspépet, elteritem. (ez alegnehezebb müvelet, sehol sem legyen túl vastag, jó egyenletes legyen)
Majd légkeverésesre állitom a sütőt, 50-60 fokra, és beteszem aszalódni. Ez eltart olyen 5-6-7 órán át, nézegetni kell  5 óra elteltével. Amiko rmár nem ragad, akkor lesz jó.
Végülis egy száraz (majdnem száraz) "lap" lesz belőle, mi gyümölcslapnak hivjuk.
Lányom korlátlan mennyiségben eszi, én mindig 2 tepsivel készitek egyszerre.



4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ez a recept! Mennyire törnek a lapok? Fel lehet tekerni őket?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Egyaltalan nem torik, fel lehet tekerni! Meg is lehet tolteni pl diosan, makos meggyesen, makos almasan

      Törlés
  2. Szamócásat, barackosat hallottam már, de alma-banánra még csak nem is gondoltam ;-)

    VálaszTörlés
  3. szia:-)
    most hétvégn (ha az időm engedi) ki fogom próbálni a mangó almást!!! mert most a héten hallottam pont ezt az összeállitást,a mangót már megvettem

    VálaszTörlés