2016. január 27., szerda

A legfinomabb hamburger zsemle

Isteni finom, puha foszlós!!!

Én kenyérsütő gépben dagasztom be, de lehet másként is.




Hozzávalók:
3 evőkanálnyi langyos tej
2,5 dl langyos viz
1,5 teáskanál só
5 dkg cukor
2,5 dkg élesztő (friss)
5 dkg olvasztott vaj
1 egész tojás (ezt kicsit felverem előtte)
50 dkg finomliszt

Megkelesztem a gép üstjében. Kiboritom , lisztezett felületre. Kicsit  ragacsosnak mondható, pihe könnyű tészta.
Átgyúrom kicsit. 8 részre vágom, kis zsemléket formázok.
Sütőpapirral bélelt tepsibe helyezem. Hagyok helyet közöttük, mert még kb 45 percet kelesztem, jól megdagadnak.
Lekenem kis tejjel felvert tojással.
200 fokon sütöm 17-18 percig.
Amint kivettem, átkenem kicsit vizzel a tetejét, majd leboritom egy konyharuhával. Pár perc alatt teljesen megpuhul a teteje.
A végeredmény egy ÁLOM!!!

(a receptet TücsökBogár blogján találtam, köszönet érte)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése