2010. október 5., kedd

flightradar24 - a repülés szerelmeseinek



 Imádom a repülőket. Nyáron, amikor kék az ég, mindig az eget szemlélem. Ha látok egy szép szinűre festett repülőt, vagy érdekes/furcsa hangút, egyből beszaladok a számítógéphez és megnézem valamelyik repülő radaros oldalon, hogy milyen repülő az, milyen légitársaságé, milyen magasan repül és még sok érdekest.

Persze egyszerűbb lenne a helyzetem, ha lenne egy laptopom, akkor kint az udvaron leshetném egyfolytában őket. (hajlamos lennék rá...)

Lássuk ezeket a weblapokat, hogy miről beszélek.

flightradar24.com



Ezt szeretem a legjobban. Gyors az oldal, jól működik. Nem kell regisztrálni sem.
A térképet lehet kicsinyiteni, nagyitani. Európa légterét lehet befogni rajta. Ha rákattintunk egy kis repülő jelre, egyrészt mutatja egy vonallal a repcsi útvonalát, másrészt jobb oldalon kiir mindeféle repülési adatokat. Láthatunk kis kék x-eket, ezek a repülőterek. Ha fölé húzzuk az egeret. kiirja a reptér nevét.

A képen látható Brüsszelből érkező gépet kicsit megkirándultatták Budapest felett.


Itt láthatóak az adatok róla. Mi  a hívójele (callsign), milyen tipusú repülö (model),  melyik légitársaság gépe (airline), poziciója, magassága (altitude), sebessége (ground speed), és hogy honnan hova megy (from -to)

Londont azért szeretem nézegetni (térképet lekicsinyitem a bal felső részen lévő fel - le húzható nagyitóval, majd igy már könnyű megtalálni Angliát), mert iszonyúan nagy a forgalma.
Van hogy  6-7 gép is van közvetlen egymás mögött, leszállásra várva. A nagy forgalom miatt sokszor meg is köröztetik őket (várkoztatják), mint az alábbi képen látható Mumbai-i járatot.

1 megjegyzés:

  1. Még egy közös bennünk :) Én is imádom a repülőket, a repülést. Életemben egyszer adatott meg, hogy repüljek (eddig). Igencsak izgalmas volt, felszállásnál, illetve már a nagy menetben, enyhe gép mozgolódásnál figyeltem a többi utas arcát, hogy én mint kezdő, pánikoljak-e, avagy ne. :) Hát nem kellett, mindenki nyugi volt, így én is :) Hatalmas élmény számomra a repülés, a párommal többször voltunk kint repcsiket lesni Ferihegyen. Egyszerűen imádom :)Bekukkantottam ebbe a flightradar24-be, nagyon jó!!! Végig figyeltem egy gép leszállását. Tetszik!! Köszi Ildi!! :))

    VálaszTörlés